Erişilebilirlik Menüsü

Ekran Okuyucu

Seçili Alan Okuyucu

Bağlantı Vurgula İkonu

Bağlantı Vurgula

Metni Büyüt İkonu

Büyük Metin

Metni Sola Hizala

İmleç

Okuma Kılavuzu

Okuma Maskesi

Disleksi Dostu

Kontrast

Solgunlaştırma

Düşük Doygunluk

Yüksek Doygunluk

Yüzüncü Yıl Logosu Atatürk
    2024 YILI TERCÜMAN İLANI VE BAŞVURU İÇİN GEREKLİ OLAN BELGELERE İLİŞKİN DUYURU
    03.10.2023

    T.C.

    İZMİR ADLÎ YARGI İLK DERECE MAHKEMESİ

    ADALET KOMİSYONU

     

    2024 YILI TERCÜMAN İLANI VE BAŞVURU İÇİN GEREKLİ OLAN

    BELGELERE İLİŞKİN DUYURU

    İlan;

     

                                                     2024 Yılı Tercüman Başvuru İlanı

     

    2024 Yılı Tercüman Listesi Başvuruları 16 Ekim 2023 Pazartesi günü başlayıp, 31 Ekim 2023 Salı günü mesai bitiminde sona erecektir. Başvurular Komisyon Başkanlığımıza veya Komisyon Başkanlığımıza gönderilmek üzere bulunduğu yer Cumhuriyet Başsavcılıklarına şahsen yapılacaktır.  Cumhuriyet Başsavcılıkları vasıtasıyla Komisyon Başkanlığımıza gönderilecek başvurularda, belge suretlerinin tasdik edilmesi işlemi aslı görülmek suretiyle o yer Cumhuriyet Başsavcılıklarınca yapılacaktır.

     

    2023 yılı tercüman listesine kayıtlı olanların getirmesi gereken belgeler:

    -Elle ya da bilgisayar ortamında doldurulmuş başvuru formu, (Ekler kısmında bu form yayımlanmıştır. Formda özellikle başvurulan dil, İBAN ve GSM numaralarının eksiksiz ve hatasız yazılması gerekmektedir.)

    -Son 6 ay içerisinde çekilmiş 1 adet vesikalık fotoğraf, (Başvuru formuna yapıştırılmış olması gerekmektedir.)

    -Nüfus Müdürlüklerinden son 1 ay içerisinde alınmış Adrese Dayalı Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği ya da e-Devlet’den alınmış “Yerleşim Yeri ve Diğer Adres Belgesi”, (İzmir de ikamet ettiğine dair belge sunamayanlar, İzmir de çalıştığına dair belge sunmak zorundadır.)

    -Avukatlar için BARO'dan son 1 ay içerisinde alınmış, disiplin cezası almadığına dair belge.

     İlk defa 2024 yılı tercüman listesine başvuracak olanların getirmesi gereken belgeler:

    -Elle ya da bilgisayar ortamında doldurulmuş başvuru formu (Ekler kısmında form yayımlanmıştır. Bu formda özellikle başvurulan dil, İBAN ve GSM numaralarının eksiksiz ve hatasız olarak yazılması gerekmektedir.),

    -Beyan dilekçesi (Ekler kısmında örnek olarak yayımlanmıştır),

    -Son 6 ay içerisinde çekilmiş 1 adet vesikalık fotoğraf, (Başvuru formuna yapıştırılmış olması gerekmektedir.)

    -Önlü arkalı çekilmiş kimlik fotokopisi,

    -En son mezun olunan okul diploması ve fotokopisi, (Diplomanın aslı görüldükten sonra fotokopisi alınacağından, aslı ile birlikte fotokopisinin de yanınızda  bulunması gerekmektedir.)

    -Yurt dışından alınan diplomalar için denklik belgesi, (Başka bir tercüman, Noterlik veya Konsolosluklarca onaylanmış diploma tercümesinin mezuniyet derecesini içermesi halinde denklik belgesi getirilmesi zorunlu olmayıp mevcut tercüme yeterli görülecektir.)

    -Nüfus Müdürlüklerinden son 1 ay içerisinde alınmış Adrese Dayalı Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği ya da e-Devlet’ten alınmış “Yerleşim Yeri ve Diğer Adres Belgesi”, (İzmir de ikamet ettiğine dair belge sunamayanlar, İzmir de çalıştığına dair belge sunmak zorundadır.)

    -Avukatlar için BARO'dan son 1 ay içerisinde alınmış disiplin cezası almadığına dair belge, olarak belirlenmiş olup belge eksiği olan müracaatlar kabul edilmeyecektir.

    Ekler;

    1-Başvuru Formu,

    2-Beyan dilekçesi.

     

         ÖNEMLİ!

         Tüm Bilirkişilik İşlemleri (Başvuru, Bilgi, Belge, Disiplin v.b.) İzmir Bölge Adliye Mahkemesindeki İZMİR BİLİRKİŞİLİK BÖLGE KURULU BAŞKANLIĞI tarafından gerçekleştirilmektedir. Bu sebeple tüm bilirkişilik işlemleri için İzmir Bilirkişilik Bölge Kurulu Başkanlığı ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.

     

    Adres

    Çınarlı Mahallesi Şehit Polis Fethi Sekin Caddesi No:11/A Konak / İZMİR

    Telefon

    Telefon: 0232 411 20 00

    Faks: 0232 435 04 37

    E-Posta

    izmircbsisaretadalet.gov.tr