İZMİR ADLİYESİ
2023 YILI TERCÜMAN İLANI VE BAŞVURU İÇİN GEREKLİ OLAN BELGELERE İLİŞKİN DUYURU

T.C.

İZMİR ADLÎ YARGI İLK DERECE MAHKEMESİ

ADALET KOMİSYONU

 

2023 YILI TERCÜMAN İLANI VE BAŞVURU İÇİN GEREKLİ OLAN

BELGELERE İLİŞKİN DUYURU

İlan;

 

                                                 2023 Yılı Tercüman Başvuru İlanı

 

 

 

2023 Yılı Tercüman Listesi Başvuruları 17 Ekim 2022 Pazartesi günü başlayıp, 31 Ekim 2022 Pazartesi günü mesai bitiminde sona erecektir. Başvurular Komisyon Başkanlığımıza veya Komisyon Başkanlığımıza gönderilmek üzere bulunduğu yer Cumhuriyet Başsavcılıklarına şahsen yapılacaktır.  Cumhuriyet Başsavcılıkları vasıtasıyla Komisyon Başkanlığımıza gönderilecek başvurularda, belge suretlerinin tasdik edilmesi işlemi aslı görülmek suretiyle o yer Cumhuriyet Başsavcılıklarınca yapılacaktır.

 

2022 yılı tercüman listesine kayıtlı olanların getirmesi gereken belgeler:

-Elle ya da bilgisayar ortamında doldurulmuş başvuru formu (Ekler kısmında bu form yayınlanmıştır. Formda özellikle başvurulan dil, İBAN ve GSM numaralarının eksiksiz ve hatasız yazılması gerekmektedir.),

-Son 6 ay içerisinde çekilmiş 1 adet vesikalık fotoğraf, (Başvuru formuna yapıştırılmış olması gerekmektedir.)

-Nüfus Müdürlüklerinden son 1 ay içerisinde alınmış Adrese Dayalı Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği ya da e-Devlet’den alınmış “Yerleşim Yeri ve Diğer Adres Belgesi”, (İzmir de ikamet ettiğine dair belge sunamayanlar, İzmir de çalıştığına dair belge sunmak zorundadır.)

-Avukatlar için BARO'dan son 1 ay içerisinde alınmış, disiplin cezası almadığına dair belge.

 

 İlk defa 2023 yılı tercüman listesine başvuracak olanların getirmesi gereken belgeler:

-Elle ya da bilgisayar ortamında doldurulmuş başvuru formu (Ekler kısmında form yayınlanmıştır. Bu formda özellikle başvurulan dil, İBAN ve GSM numaralarının eksiksiz ve hatasız olarak yazılması gerekmektedir.),

-Beyan dilekçesi (Ekler kısmında örnek olarak yayınlanmıştır),

-Son 6 ay içerisinde çekilmiş 1 adet vesikalık fotoğraf, (Başvuru formuna yapıştırılmış olması gerekmektedir.)

-Önlü arkalı çekilmiş kimlik fotokopisi,

-En son mezun olunan okul diploması ve fotokopisi, (Aslı görüldükten sonra fotokopisi alınacaktır.)

-Yurt dışından alınmış diplomaların denklik belgesi ve fotokopisi, (Denklik belgesinin Türkçe diline çevirisi yapılmış ve onaylanmış olması gerekmekte olup, onaylı denklik belgesinin aslı görüldükten sonra fotokopisi alınacaktır.)

-Nüfus Müdürlüklerinden son 1 ay içerisinde alınmış Adrese Dayalı Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği ya da e-Devlet’ten alınmış “Yerleşim Yeri ve Diğer Adres Belgesi”, (İzmir de ikamet ettiğine dair belge sunamayanlar, İzmir de çalıştığına dair belge sunmak zorundadır.)

-Avukatlar için BARO'dan son 1 ay içerisinde alınmış disiplin cezası almadığına dair belge, olarak belirlenmiş olup belge eksiği olan müracaatlar kabul edilmeyecektir.

Ekler;

1-Başvuru Formu

2-Beyan dilekçesi

 

     ÖNEMLİ!

     Tüm Bilirkişilik İşlemleri (Başvuru, Bilgi, Belge, Disiplin v.b.) İzmir Bölge Adliye Mahkemesindeki İZMİR BİLİRKİŞİLİK BÖLGE KURULU BAŞKANLIĞI tarafından gerçekleştirilmektedir. Bu sebeple tüm bilirkişilik işlemleri için İzmir Bilirkişilik Bölge Kurulu Başkanlığı ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.